Op weg naar een nieuw avontuur

9 augustus 2022 - Madrid, Spanje

Terwijl ik dit schrijf wacht ik op de luchthaven van Madrid. Achter mij liggen twee mooie jaren op Bonaire gevolgd door vier weken weerzien van familie en vrienden in Nederland. Voor mij een spannend nieuw avontuur in de vorm van een wereldreis. De eerste etappe ligt binnen handbereik. Slechts negen uur vliegen scheidt mij nog van Cuba. Voor velen was het geen grote verrassing toen ik hun vertelde dat ik mijn reis uitgerekend op dit eiland zou beginnen. Voor een historicus met een fascinatie voor de Koude Oorlog zijn er weinig plekken zo interessant als Cuba.

Hoewel ik mijn maand op Cuba wil gebruiken om zoveel mogelijk uithoeken van het eiland te zien, heb ik besloten om ook wat tijd in Havana te spenderen aan een korte cursus Spaans. Na Cuba staat namelijk Mexico op de planning, hoogstwaarschijnlijk gevolgd door enkele andere Spaanstalige landen in de regio. Daarna worden de potloodstrepen waarmee ik mijn reis heb uitgedacht langzaam vager. Wellicht nog wat langer Latijns-Amerika, of toch de oversteek naar Nieuw-Zeeland maken? Een stuk door Afrika, of wat van het Midden-Oosten bekijken? Wat een opties! Waar ik mijn vorige wereldreis al bij vertrek grotendeels had uitgedacht, wil ik het ditmaal allemaal iets meer aan het toeval overlaten. Dit blog zal ik gebruiken om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Voor nu ga ik mijn vlucht halen, dus ¡Hasta la vista!

1. Jos en Marianne:
    9 augustus 2022
    Goede reis, lieve Roel. Beleef veel moois en blijf ons op de hoogte houden van je avonturen in Verweggistan! 😘
  2. Jos en Marianne:
    9 augustus 2022
    Goed begin gewenst van dit nieuwe reisavontuur in Cuba. Misschien tot in Belize! Goede vlucht straks
  3. Merel:
    Heel veel plezier! Ben benieuwd naar al je avonturen! 😘
  4. Eric:
    9 augustus 2022
    Heel veel plezier Roel, we horen graag over je avonturen.
  5. Tony:
    9 augustus 2022
    Goede reis Roel! Ben benieuwd naar verhalen over Cuba en andere landen.
  6. Lizzy:
    9 augustus 2022
    Heel veel succes, plezier, mooie ervaringen en nieuwe inzichten Roel! Ik hebt evt nog wat Spaans voor beginners boeken (pdf) van een cursus waar ik veel aan heb gehad toen, app maar als je dat handig vindt. Misschien tot somewhere down the road.. Geniet ervan! 😃
  7. Nico en Nelleke:
    18 augustus 2022
    Hallo Roel. Ook wij gaan weer met jou meereizen. Dank voor de mooie bloemen die jij en je zussen gestuurd hebben,voor Nico in deze zware tijd voor ons. Wij kijken uit naar je nieuwe avonturen. Heel veel plezier en vooral pas goed op je zelf.xxx
  8. Roel Jongen:
    19 augustus 2022
    Bedankt voor al jullie reacties. Heel leuk om dat terug te lezen!
    @Lizzy: Klinkt handig! Ik stuur je even een berichtje!
    @Nico en Nelleke: Fijn dat de bloemen goed zijn aangekomen!
  9. Jürgen & Carl:
    19 augustus 2022
    Net je blog gelezen...erg mooi geschreven! Dat smaakt naar meer...geniet kerel😉
  10. Eveline Broekman:
    4 september 2022
    Leuk om te lezen Roel! Heel veel plezier!